درباره بسام هوشمند

در سال 1394، ایده شکل گیری شرکت بسام هوشمند (Besame Intelligent) توسط گروهی از افراد با تجربه در بخش‌های مختلف صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات چون بانکداری و پرداخت الکترونیک، بورس اوراق بهادار، راهکارهای نرم‌افزاری، شبکه و زیرساخت و … بهره‌مند بودند، خلق شد.

این ایده از آنجا شکل گرفت که موسسین بسام هوشمند، با توجه به تجربیات و دانش خود، به دنبال ایجاد یک موجودیت مبتنی بر فناوری در راستای فراهم نمودن پیوند بین اکو سیستم‌های اقتصادی بورس، بانک و بیمه بودند. در این راستا تیمی تحت هدایت و سرمایه‌گذاری موسسین این مجموعه با بهره‌مندی از تجارب ملی و بین‌المللی شکل گرفت و فعالیت‌های مطالعاتی، تحقیق و توسعه و همچنین ایجاد محصول و توسعه زیرساخت خود را  از آن زمان در راستای دستیابی به این هدف مهم، آغاز نمود.

گروه موسسین و تیم کسب و کار مجموعه بسام در زمان مطالعه بازار و رصد اکوسیستم‌های مختلف اقتصادی در ایران و تطابق آن تجربیات موفق مشابه در کشورهای پیشرفته، به این نتیجه رسید که اکو سیستم اقتصادی بورس کشورمان ایران، با وجود آنکه یکی از ارکان مهم اقتصاد مالی محسوب می‌شود، خدمات الکترونیکی و سرویس‌های کافی برای ذینفعان این بخش از بازار را ارائه نمی‌کند. تمرکز و مطالعه بیشتر بیانگر این موضوع بود که در اکو سیستم بورس، بازیگران حوزه فناوری اطلاعات فقط در حوزه ارائه دهندگان سرویس حضور دارند و فقدان حضور بازیگرانی تحت عنوان ارائه دهندگان راهکار خالی است.

لذا از این رو تمرکز اصلی و مهم این مجموعه در راستای ایفای نقش ارائه‌دهنده راهکارهای فناوری اطلاعات در اکوسیستم بورس قرار گرفته و استراتژی اصلی خود بر این اساس تنظیم و عمده توان فنی و سرمایه‌گذاری خود را براین اساس انجام داده است. از سوی دیگر، با توجه به پیش‌بینی وجود نیازهای پیش‌بینی نشده مخصوصاً در حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک، با حضور فعال خود در سایر بخش‌ها به بررسی شرایط و امکان ایجاد تطابق خدمات الکترونیکی همسان و یکپارچه پرداخته است.

در همین راستا و با نگاهی پلتفرمی برای ایفای نقش ارائه دهنده راهکار، اقدام به تولید زیرساخت Tradeware نموده و نهایتاً پس از اتمام محصول جهت ورود به بازار بسام هوشمند در بهمن ماه سال 1398 به ثبت رسید.

موسسین بسام هوشمند

مهدی مرادیان

مهدی مرادیان

رئیس هیئت مدیره

سوابق اجرایی

– مشاور حوزه توسعه کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

– مدیر پروژه سودکسوی فرانسه در ایران

– بیش از 23 سال مستمر در صنعت فناوری اطلاعات

بابک برادران

بابک برادران

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره

سوابق اجرایی

– متخصص حوزه توسعه نرم‌افزار

– بیش از 15 سال فعالیت در شرکت مدیریت فناوری اطلاعات بورس تهران

– مدیر پروژه‌های نرم‌افزار در بورس اوراق بهادار

صادق ثنائی

صادق ثنائی

نایب رئیس هیئت مدیره

سوابق اجرایی

– مشاور ارشد حوزه کسب و کار پرداخت الکترونیکی و بانکداری الکترونیک

– بیش از 15 سال سابقه در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک